Program Majlis Diskusi Novel UKM Bangi

 

Saya sangat terkejut apabila mendapat berita novel Kalvaria dipilih oleh pensyarah UKM iaitu En. Che Abdullah Che Ya, untuk Majlis Diskusi Novel.  Pelajar telah mempelawa saya untuk hadir ke majlis berkenaan. Ia bagaikan satu penghormatan buat saya sebagai penulis baharu. Terima kasih kerana memilih novel Kalvaria untuk pembelajaran pelajar Kesusasteraan Melayu.  Saya sedar, novel Kalvaria adalah novel biasa-biasa sahaja. Saya tidak tahu tentang kriteria pemilihan untuk Diskusi Novel ini. Apabila penulis hebat, Noor Suraya juga turut hadir dalam majlis itu, saya merasa bertuah. Dalam masa yang sama dapat bersua dengan beliau dengan karya beliau yang hebat, iaitu Tanah Andriyana. Dengan pantun beliau yang hebat ini, sangat menarik perhatian saya:-

Apa guna pasir setambun,
Kalau tidak setinggi duduk,
Apa guna kasih setahun,
Kalau tidak seumur hidup.

 

Syafiqah 

Ridha Farhan


 


 



No comments:

Post a Comment